60 sekunder

60 sekunders säljargument

I affärsvärlden är en “elevator pitch” en snabb och engagerad beskrivning av en produkt som någon
skapat. Du vet aldrig när du står där i kön eller plötsligt delar hiss med en förmögen och inflytelserik
investerare. För att göra det mesta möjliga av ett sådant tillfälle måste man alltid ha sin “elevator pitch”,
sitt 60 sekunders säljargument, förberett och redo att kasta ut.

Du kommer att pitcha (sälja in) ditt 20Time-projekt till klassen med hjälp av din “elevator pitch”.

Ditt säljargument måste innehålla:
  • ditt namn
  • vad du vill skapa/åstadkomma med ditt 20Time-projekt
  • varför du valde just detta projekt (berätta en liten historia, kanske?)
  • vilka material/resurser du behöver och hur du tänker skaffa dem
  • vilka hinder du förutser och hur du planerar att övervinna dem
  • varför det här projektet är värt att lägga så här mycket tid på
  • respektfullt tacka publiken för deras tid/för att de överväger din idé

Organisera dina tankar och var beredd att tala passionerat om ditt projektförslag.

Du måste också vara beredd på att klassen ställer frågor om ditt projekt efter din presentation (tänk på det som en vänligare version av Shark Tank - mer som en Guppy Tank), så se till att du kan förklara och försvara din projektidé. Det är nämligen klassen som bestämmer om projektet är värt att satsa på eller inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar