torsdag 12 april 2018

Vecka 15

Idag lämnade jag ut resultaten av de svenska nationella proven, skönt när man kan lägga det bakom sig för de är ju inte tvärbedömda om man säger så... Sammantaget kan jag väl säga att jag har väldigt intelligenta elever med mer eller mindre urusel handstil :)

Sen tog jag mig an nästa moment som är Bli effektivare och spara tid, låter ju bra :)
Jag hann med Enhet #3.

Den enheten använder programmen på bilden nedan och fokuserar på att använda kalender, Labs, tillägg och appar för att organisera sig själv och sitt arbete, "right up my alley" liksom. Om ni inte testat att använda Labs, gör det! Det är ett testområde där det finns massor av coola gadgets i betaversioner och varierade stadier av utveckling. Man kan hitta hur mycket spännande och nyttigt som helst bland appar och tillägg. Till exempel POP och IMAP när du har flera olika mailklienter, vilket lärare i Umeå kommun har. Eller varför inte Google Keep, Screencastify, Grammarly eller Driveslides.


Nu ska jag börja förbereda instruktionerna för slutpresentationerna och förhoppningsvis lägga ut dem nästa vecka. Det blir spännande att se hur det tas emot, det faktum att jag vill att de presenterar sin process för en större publik :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar